~ Samtal med en äldre ~

Jag kan hålla med om att det kan vara klurigt det här med att vara vegetarian,
jag har många nära och kära som är det.
Men hur klurigt det är för mina farföräldrar att förstå sig på det,
det kan jag inte ens tänka mig in i, tror jag.

Konversation med mormor ang. en bröllopsmiddag jag varit på:
Jag: Jo, hela menyn var vegetarisk...
Mormor: Jasså? Jaha...
Jag: Ja, förrätten och huvudrätten...
Mormor: Jaha?
Jag: Alla åt vegetariskt, även de som inte var vegetarianer,
det fanns bara det liksom och alla tyckte det var jättegott!
Mormor: Jaha, alla åt det?
Jag: Mm...
Mormor:  Vad åt ni då då? Var det...fläskfilé?
Jag: Njae...


Kommentarer
Postat av: Malin Harju

Ha, ha, så gullig konversation! Diggar redan din mormor som sagt, men det här blir bara ännu bättre! :)
Skynda dig hem, gumman, vi längtar tills lördag!
Kramar i massor från the blogger formerly known as Mrs Harajuku! ;)

2007-09-04 @ 16:58:49
Postat av: ~ S ~

Malin Harju: I know, hon är väldigt diggable. Jag ilar hem redan på torsdag, skall till Näslund med frisyren...

2007-09-04 @ 17:27:46
URL: http://www.sohelpmegod.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0