~ Det blev inte som man tänkt sig ~

Och med 'man' i rubriken, menar jag såklart 'jag'.
Fy fan vilken jävla start på en så bra dag som en lördag.
Hade ju planerat att baka gott bröd på morgonen (händer 1 gång per år, så ni fattar hur taggad jag var).
Så skiter sig alltihopa, jag blandar av disträhet i hela jästbiten istället för halva, men blandar i dubbelt så mycket vatten för att istället göra en dubbel sats. Kommer på att så mycket dinkelmjöl har jag ju inte och häller ut hela skiten för att sedan övergå i ett raseri och Sveriges sämsta humör.
För att sedan inse att jag sedan bara kunnat hälla ut halva vatten/jäst-mängden för att ha rätt proportioner igen.
MEN VEM FAN TÄNKER SÅ TIDIGT PÅ MORGONEN NÄR MAN ÄR ASFÖRBANNAD?

Inte jag.


Kul dag.
Verkligen.
Inte blir det bättre för att 50 sidor lingvistik står på dagens schema.
Kul.

Verkligen.

EDIT: Tur man har en godhjärtad pojkvän som efter träningsturen kom hem med ett nytt jästpaket. Bakningen av brödet är nu gjord och med lycksam utgång om ändock bröden blev jäävligt småa.
Kan bli en helt OK lördag ändå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0