~ Att undvika saken ~

Jag har en sak jag måste ta tag i.
En riktigt jävla jobbig sak.
Jag går som en katt kring het gröt.
Jag närmar mig, tar nästan tag.. men så släpper jag plötsligt taget.
För att sedan göra ett nytt anspråk, men så ger jag upp det igen.
Idag har det inte ens varit nära att jag börjat.
Har bara gjort förarbeten som är enkla saker, lånat böcker, tagit fram papper och penna...
Men tagit tag i själva saken på riktigt, det.... har jag inte gjort.
Men så har jag inte kniven på strupen än heller.
Och det måste jag ha.
När jag skall skriva uppsats.
Om Macbeth.
Och Skakespeare.
Annars har jag svårt att finna kreativitet.

Nån som vill tjäna 500:- på att skriva en analys åt mig på Macbeth, på engleksa, färdig på torsdag?
Anyone?
ANYONE?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0