~ Att fylla år ~

Personligen är jag en sån som fyller år sent på året, en så kallad Skytt.
 Detta har jag såklart funderat en hel del på, särskilt de år då jag fyllde exempelvis 15, 18 eller 21, åldrar av signifikant betydelse för svenska lagförda rättigheter.
Numera är det mer av åldersnojja jag tänker på tiden när jag fyller år.
För det är nämligen såhär, att jag kom på något igår när jag satt och funderade...
Låt säga att du fyllde 20 år den 13 maj i år, altlså 2007.
Dagen efter kommande nyårsafton, alltså då året är 2008 kommer du dock i folkmun vara 21 år gammal, då det är det du kommer att fylla detta år.
Tänk då på mig, som är född i början på december, jag får ju bara vara min ålder i dryga 3 veckor för att sedan vara nästa ålder.
Ska det vara så här?
Ska det det?
Va?
Va?

Näe, det tycker inte jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0