~ Program-namn sökes! ~

Har någon av er sett (barn?) programmet (sändes kanske för ca 10 år sen) där en gubbe med ganska långsam röst berättade en saga om sitt liv när han själv var liten. Vi fick se det hela i hand-tecknade teckningar i stil med  den som är här till vänster. Det jag minns är speciellt en saga han berättade, och den gick något såhär ;"När jag var liten...bodde det en man... på andra sidan skogen... (har för mig att det handla ofta om han på andra sidan skogen)... och han förstod inte...varför Gud... som är klok... hade skapat saker som... mördare... krig... och jalepeños..." Något mera minns jag inte, och jag har inte träffat någon i mitt verkliga liv (det här är ju också verkligt, men live liksom) som vet vilket program jag menar. Och det gör ju inte jag heller, för jag kommer ju inte ihåg!! Men humor var det iallafall, särskilt såhär i efterhand, när jag tror att det också var under barnprogramstimmen... det skulle iallafall har varit extra humor.

Kommer ni ihåg?!



Jag är för övrigt rätt färdig med min (förbaskade) uppsats... efter mycket om och men, ifs and buts, ändringar och kovändningar har jag nu knåpat ihop 1685 ord och lika många svordomar blev sagda under samma tid. Jag känner mig inte nöjd, men det är en uppsats.

Jag har också funderat lite idag, och tänkt på det här med T-shirts, särskilt sånna med tryck, och särskilt sånna T-shirts med tryck som säljs på marknader. Japp, jag får samma bild i huvudet som ni fick; stort bord, massa svarta T-shirts i högar, några är upphängda och trycken är t.ex. Nirvana, Che Guevara, ett mariana-löv, Brandon i Beverly Hills 90210, eller varför inte bara trycket "Kaxig" eller "Singel".

Det jag funderat idag kring detta är;
går det runt för dessa ståndförsäljare?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0