~ En känsla ~

Lyssnar på Tracy Chapman och har fått en känsla i kroppen som inte vill släppa. Jag släpper den inte gärna heller...
Känslan av att vara på resande fot.
För sex år sedan (!) var jag på en 4 månaders resa med min bästa vän I. Vi hade jobbat tillsammans på ön som Gud glömde utanför Norges kust, vi hade slitigt och planerat, sparat och gnetat.
Så for vi iväg, bara sådär, till andra sidan jorden och resan i mitt liv startade.
Vi åkte bussar utan aircondition i 40 graders hetta, tåg som såg ut att inte kunna hitta rälsen men var så sköna att det inte gick att göra annat än att sova som en bebis i den skönaste barnvagnen, vi gick på vägar kantade av te-odlingar, vägar mitt i de största städerna jag någonsin varit i, med miljontals invånanare för mycket än vad infrastrukturen egentligen klarade av, vi gick mitt uppe bland bergen och stod långt ute på klippor där världshav möttes.
Vi var överallt.
Långt in på resan köpte jag en cd-freestyle i Singapore, vi hade varit utan musik i månader... CD-skivor hade vi köpt i Bangkok utan något att spela upp dem på.
Så låg vi där, på ett varmt hostell någonstans i Brisbane, bredvid varandra på underslafen av en våningssäng, lyssnandes på Tracy Chapman.
Då kom den, känslan av att ha allt i världen och allt detta rymdes i en backpack och en vän.

There is fiction in the space between
The lines on your page of memories
Write it down but it doesn't mean
You're not just telling stories


Så ljuv musik...

Kommentarer
Postat av: Mrs Harajuku

DEt låter som om du fann allt denna resa. Härligt att känslan kan komma tllbaka till dig då och då...gillade att ni sett världshav mötas, jag har sett islossningen i Hundsjö-sjön jag...stort. ;)
Kram!

2007-05-31 @ 18:23:09
Postat av: Meg

Hej vännen!!
Läste din blogg och gick genast och lade Tracy Chapman i CD spelaren. Får gåshud bara av att höra låten, läsa bloggen och tänka tillbaka.
Helt otroligt va härligt det var! När blir nästa gång?
Vad säger du om att vi när vi blir gamla pensionärer då drar vi iväg igen, lämnar allt här hemma och bara drar. Packar våra gamla backpacks med cd-frestaljen (som räknas som en antikvariat vid det laget), tracy, bobban med flera och varsit rött linne och svarta shorts =).
Fast vi kanske inte måste vänta så länga, vi kan ju packa väskorna med en tortelini och en makaroni och dra iväg ganska snart, eller vad säger du?
100%

2007-06-07 @ 12:45:09
Postat av: ~ sohelpmegod ~

Meg: Ohh, jag håller med. Tortelini och Makaroni borde hänga på. Shit, vi åker nu!!!!
Längtar oxo tillbaka... fast mest bara efter dig.

2007-06-07 @ 14:51:26
URL: http://www.sohelpmegod.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0