~ Drömtydare välkomnas ~

image24
Drömde
ännu en skum dröm i natt (se inlägg ~ Firre i baljan ~) men denna gången handlade det inte om små firrar, men ändock ett djur -älgar.
Jag och min bästa kompis var ute i skogen av någon anledning,
vi stod på ett "soldäck" byggt i skogsbrynet,
lätt upphöjt för att vara skyddad mot eventuella älg-attacker..
Så kom älgarna och min kompis som då var nere på backen (ännu en gång av någon anledning)
blev plötsligt jagad av en älgtjur..
Ingen av de andra som stod där uppe där jag stod gjorde något
så jag hoppade ner från trallen och började springa efter älgen och min kompis,
min kompis gjorde en snabb tvärvändning (smart!) och älgen fortsatte förbi,
men sedan för att vända och sätta efter oss igen, men den sprang förbi oss
och jag började jaga den istället (!) och jag mins hur jag tänkte "fighting fire with fire!"
 och som jag sprang där bakom älgen (som numera vara en älgkalv snarare än en stor älgtjur)
försökte jag hoppa "bock" upp på hans rygg så jag skulle rida på hans rygg,
men lyckades inte då den hela tiden var aningens för långt fram för mig.
Här någonstans slutar drömmen.
Mycket skumt.
Vaknar.
Undrar.

Vill (läs: bör) man tyda alla sina drömmar?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0