~ Stupid girls? No, stupid people! ~

När man jobbar i butik träffar man dem.
-Människorna.
Man pratar med dem man aldrig annars skulle prata med.
Psykar sig på personer man aldrig annars ens skulle bry sig om.
Det finns faktiskt väldigt många dumma människor.
Har du inte jobbat i butik så kan du aldrig ens gissa.
Oftast är det så att alla som kommer in i butiken och vill ha hjälp med något  tror att de är de enda som har problem och att detta är överstderas, våran och alla andras to-do-list.
Well, it's not.

Skönast var kunderna jag tog emot idag, eller rättare sagt, kundens förståndshandikappade son.
Love him.
Mammans mobil var trasig och ville lämna in den på service, vilket i sig inte är konstigt.
Men hon var arg.
Jättearg.
oss, som ska laga den.
Dumt.
Men sonen, han var cool och tycktes veta exakt vad jag tänkte, för detta halvskrek han rakt ut till sin mor;

Mamman: -"Det här får du se till att det blir lagat på EN GÅNG!!"
Jag : "Eh, ja.. vi måste skicka iväg den och det tar alltid upp till 2 veckor..."
Sonen (till mamman): "DU FÅR INTE VARA SÅ STRESSAD!"
Mamman: "Eh..nä men jag vill inte vara utan mobilen!"
Sonen: HERREGU' MAMMA, NOG KAN DU VARA UTAN MOBILEN ETT TAG!
Jag: "Det förstår jag men det tar alltid tid..."
Mamman: "Det är ju förjävligt att mobilen ska gå sönder sådär!"
Sonen: "DU FÅR INTE BLI SÅ ARG PÅ MOBILEN, ALLT KAN GÅ SÖNDERT!!"
Mamman: "Jo, men inte så lätt!"
Sonen: "OM DU BARA HAR SÖNDER DEN KANSKE DU INTE SKA HA MOBIL!"
Jag: "Eh, ja... då ska vi skriva en servicerapport på den här då.."
Mamman: "Skriv att det ska gå jävligt fort!"
Sonen: "MEN DET ÄR JU INTE BARA DU SOM HAR MOBILEN PÅ SERVICE MAMMA!"

Konversationen fortsatte och sonen bara fortsatte med att skrika ur sig sköna kommentarer som han tycktes snappa upp från mitt huvud på något övernaturligt sätt.
Bluetooth?

Efter närmare eftertanke känns "förståndshandikappad"  som en väldigt opassande term att använda, då han är bland många kunder en av få med väldigt mycket förstånd, faktiskt.
Tänkvärt.

Det finns såklart trevliga kunder också, igår fick jag till exempel jordgubbar av en sådan.
Men jag blev också kallada "kärring" av en annan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0