~ Sol, vind och vatten ~

De tre beståndsdelarna, sol, vind och vatten fick jag smaka gott av idag.
Det var en såndär dag då solen sken extra vackra strålar, de gröna björkbladen prasslade extra vackert i sommarbrisen och fåglarna tycktes sjunga upp för en bröllopsvals.
Jag fick avnjuta detta idylliska väder på en idyllisk plats
-vid havets rand på en pir på Nötbolandet.
Efter intag av sol och utsökt picknickmat bar det av hemåt för mera intag av mat.
Sedan var det wakeboardpremiär!
Här någonstans vände det sköna flow'et jag haft under dagen.

Innan utfärd till wakeboard-klubben skulle jag tanka min jeepdunk för 200 spänn, satte in en hundring och två 50-lappar, "betalat belopp: 200 kronor" läste jag på displayen, börjar tanka och poff. På exakt 150 kronor stannar pump-jäveln och tycktes hade gjort sitt jobb klart.
Jo tjena.
Men vem skäller man på en söndag?
 -På en dessutom obemannad station!
Arg så till tusan blev jag och kände hur reklamen som Statiol har där de understryker att deras bensin är lika billig som på obemannade stationer, fast dom har ändå personal som står till tjänst slog mig hårt i magen och jag kände just då, hur jag a l d r i g mer skall tanka på obemannade stationer.
Helst inte på söndagar iallafall.

Men nu behövde jag gaska upp mig, en wakeboard-premiär stundade ju för 17!!
Men satygen var ännu inte slut.
Väl ute på E4:an hörde jag och min pojkvän hur bilen plötsligt började låta skumt.
Punktering!!
Japp, jag gick iväg med varningstriangeln medans bilar och långtradare susade förbi i 110 knyck, stirrandes och nöjda över att deras egna bilar var hela.
M var dock flink i fingrarna och bytte däcket till extradäcket på en röd sekund.
(Varför säger man "röd" sekund när den när snabb?!)
När vi sen körde iväg hörde vi "KO-klonk".
Hade visst glömt att ta bort kilen i metall man sätter bakom framdäcket för att bilen inte ska rulla iväg.
Punktering igen?!
Närå, så illa blev det inte.
Pheew.

Wakeboardåkningen då?
Den gick väl bra iallafall?
Kul med premiär och allt?
Jo tjena, igen.
Spagetti-tarzan på hal is.
Jag gjorde ett praktstrul och slog örat rätt i vattenytan.
Trumhinnan gjorde virveln med symbalslag.

Ser framemot att denna dag snart är över.

Imorn ska jag ringa OKQ-jävla-8 och kräva tillbaka min femti-lapp.
image42 
Alvedon, anyone?



Kommentarer
Postat av: Mrs Harajuku

Nej! Fy f-n vilken skitavslutning på en dag som började så bra! Usch, vad jag tycker synd om er!!!
Tur det är en ny dag idag! Ring och skäll ut dem efter noter!
Extra kramar!

2007-06-11 @ 05:26:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0