~ Bollywood ~

image41
Igårkväll
var vi ut och åt på en indisk restaurang här i staden.
Det var sjuuukt god mat och vi blev sjuuukt gott mätta.
Det är en relativt "fin" indisk resaturang, med undantag för TV-apparaterna de har uppsatta i restaurangen. Och då snackar vi gamla 18-tums-apparater med halvtaskig bild. Och vad visas på dessa skönheter?
Jo, indiska musikvideos!
Efter att ha suttit där i några timmar så kan jag konstatera att indiska artister lägger ner all sin energi på att se smöriga och sexiga ut ackompanjerade i 90-tals videos med mycket neonfärg och vattenfall.
Jag kom också på mig själv sitta och digga med ena foten i takt med dessa frenetiska takter flera gånger under kvällen.
Flera gånger.
"Mai sassi, sohni, heer wang
hi jaan dee baazi lawangi..da da di da punjab la la curry li la laa..."

Iaktagelse nummer två för kvällen var en dansk familj som också satt och åt inne på restaurangen.
De hade med sig ett barn som kanske var runt 10 månader, och när detta barn lät sådär som barn gör som inte kan prata, så lät den på danska! Man kunde höra det, joddlande, grät och lät, på danska!
Har inte tänkt på det förr.

Undra hur indiska bebisar låter?

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag kan inte tänka att äta middag på bollywood indisk restaurang , roslagsgatan 9.mycket dålig mat.Det ar
inte riktiga indiskt småk. De har ingen nan bröd heller.
Jag rekommenderar inte att åta middag på restaurang bollywood.

2007-06-22 @ 00:13:46
Postat av: ~S~

Anna:
Tur det inte var där vi åt då!

2007-08-19 @ 16:14:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0