~ Alzheimers ~

Jag är seriöst orolig.
Orolig för mig själv.
Jag glömmer saker.
Jag har förvisso jämt varit glömsk, men förut kom jag iallafall tillslut ihåg det jag hade glömt.
Det gör jag inte längre.

Se på idag till exempel;
Jag jobbar i butik och slutar vid 18, idag kom min morbror in i butiken precis före stängning så vi stod och pratade lite.. Men så kom jag på att jag hade träning, så jag skyndade mig iväg. Väl på IP snabbade jag mig att byta om till den redan påbörjade träningen, när jag går ut mot planen kommer jag på att jag glömt att ta med mig mina fotbollsskor, och benskydd.
Får träna i kritvita Stan Smith sneakers.
Jo, kommentarer från lagkamrater fick mottagas.
Inte bättre blir det av att morbror som var kvar i butiken när jag gick kommer ut på planen med min mobil i handen. Som jag glömt i butiken.
Tack tack, den visste jag inte att jag glömt.
Morbror berättar att E ringt, en jag glömt ringa upp under eftermiddagen.
Även att min mor ringt, hon hälsade att jag hade glömt mina solglasögon hemma hos dom.
Didn't know that either.
Sjukhemsplats ledig, nånstans, vartsomhelst?!

Kvällen slutade iallafall vackert, med ett gott mål mat som jag kunde tillaga eftersom pojkvännen kommit ihåg att köpa en lök, som jag själv helt hade glömt bort...

Jag litar inte längre på mig själv.
Förmodligen har jag glömt 12 andra saker som jag också glömt bort idag.

Tur att jag inte jobbar som fyrvaktare.

Kommentarer
Postat av: Mrs Harajuku

Gulle dig, fyrvaktare är ändå inte din gebit...
:)
Den 4 augusti är det ett bröllop som det är bra om du kommer ihåg. Du ska vara värdinna för det och ha ordnat en sjujäkla fest till brudparets ära...remember? ;)
Ta det lugnt, dessutom; "Alzheimers - make new friends every day!"

2007-06-15 @ 05:35:30
Postat av: Meg

- Ta några riktigt djupa andetag.
- Jaha, hjälper det?
- Nä, men då svimmar du snart.

2007-06-15 @ 10:53:06
Postat av: ~ sohelpmegod ~

Mrs Harajuku: Bröllop? Värdinna? Jag?
Meg: Hahah! Tack för tipset, andas in, andas ut...andas in, andas ut, andas in, andas...ut..andas...in..ut..andas...in..and..poff.

2007-06-15 @ 22:38:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0