~ Åldersgräns på tändare? ~

Vid kassan på ICA idag; bakom mig och min kompis A står tre grabbar i 7-års åldern, med cykelhjälm, solblekt blont hår och gräsfläckar på knäna och skall köpa en stor plopp för den gemensamma kassan på 11 kronor. Plötsligt får en av grabbarna syn ett ställ med tändare för 5 kronor styck.
Grabb #!: -Åh, kolla tändare! Vi har ju råd med två!!
Grabb #2: -JA! Vi kan ju bränna ner hela skogen!
Jag och A utbyter blickar och tänker "Sälj inte tändare till dessa smågrabbar!!!" (Trodde jag iallafall att vi tänkte)
Grabb#3: -Ska vi köpa tändare istället för ploppen?
Plötsligt säger min kompis A:
-Det räcker ju med en tändare för att bränna ner skogen...

Mys.

Kommentarer
Postat av: A

HAHA :)

2008-05-23 @ 19:51:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0