~ Stugsista ~

Vad är egentligen stugsista, och borde det vara stug-sista?
Jag vet att det skall vara den sista kvällen man är ute i sommarstugorna...but what about alla maschaller och eldar?
Det är också såklart jättemysigt och fint i höstmörkret (menar såklart sensommar-mörkret),  men igår såg jag dom som gått till överdrift.
Stugsista betyder väl för fan inte sista-kvällen-innan-vi-bränner-upp-alla-stugor-med-våra-138-maschaller??
Jag undrar hur många bryggor som accidently började brinna igår, och andra stug-tillbehör som fattade eld.

Jag och mitt sällskap hade iallafall en alldeles förträffligt trevlig kväll i båten åkandes i Örnsköldsviks archipelago.
Vad vackert vi bor.
Tråkigt att man inser det såhär på stugsista, sista kvällen på sommarstugs-perioden.

Önskar det var vår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0